“SANAL DÜNYADA, GERÇEK TİCARET”

TÜRKİYE’DE E-TİCARET KATLANARAK BÜYÜYOR;

TÜM SEKTÖRLERDEN GİRİŞİMCİLER MAĞAZALARINI PAHALI AVM’LERDEN

SANAL PİYASAYA TAŞIYOR.

NASIL E-TİCARET YAPABİLİRSİNİZ?

Bu Soruların cevabı Data  Media Bilgi İşlem Merkezi’nde

KİMLER E-TİCARET YAPAR?

E ticareti bir mal ya da hizmet üreten her tüzel kişi yapabilir. Bilhassa imalat sektöründe faaliyet gösteren firmalar için ucuz ve sürekli satış getiren bir pazar olarak e-ticaret tercih edilmelidir. Aynı şekilde ülkeye yurtdışından mal ithal eden, ithal ettiği malların az bulunur olmasına önem gösteren şirketler için e-ticaret bulunmaz fırsattır. Çünkü ülkenin her tarafında, ürünleri ile ilgili, müşterilerine bıkmadan usanmadan yüzlerce sayfalık doğru bilgi verebilecek 7 gün 24 saat çalışan bir mağazası ve personeli var demektir.

TİCARETİN FAYDALARI NELERDİR?

1.      Müşteri sadakati
2.      Karlılığı arttırmak
3.      Yeni ürün tanıtımı için gerekli zaman ve yatırımda ekonomi sağlamak
4.      Hedeflenmiş kişisel tekliflerle müşterilerinize en ekonomik yolla ulaşmak
5.      Satış maliyetlerini azaltma
6.      Tedarik maliyetini azaltma
7.      Müşteri hizmetleri maliyetlerini azaltmak
8.      Müşteri hizmetleri zaman kaybını azaltmak.
9.      Yeni pazarlara ulaşma
10.    Daha az maliyet
11.    24 saat 7 gün satış
12.    Interaktif marketçilik
13.    Self servis alışveriş
14.    Stok veya değer zinciri entegrasyonu
15.    Süreç otomasyonu
16.    Dış evrenle işbirliği

E-TİCARETİN YAN FAYDALARINDAN BİRKAÇI

»»     Sipariş yönetimi
»     Müşteri servisi ve destek hizmetlerinde tüketiciye serbest giriş imkanı
»     Müşteri ihtiyaçlarını en iyi biçimde tespit
»     Sanal müşteri kitleleri oluşturabilme
»     İşlemlerde daha düşük maliyet
»     Katalog basımı ve dağıtımında ‘sıfır’ maliyet
»     Firma fiziksel donanımında az maliyet
»     Kar marjlarını yönetebilmek

E-TİCARETTE BAŞARILI OLMAK İÇİN 5 ADIM

1.     Müşterilerinizin sizinle iş yapması kolaylaştırılmalı
2.     Son tüketiciyi hedefleyerek ürün ve hizmetler sunulmalı
3.     Müşteri ilişkileriniz onlar tarafındaki ihtiyaçlar üzerine kurulmalı
4.     Gelişime açık bir e-ticaret altyapısı ve mimarisi oluşturulmalı
55.     Müşteri sadakatini arttırmak hedeflenmeli

Ortalama 1 milyar insanın internet kullandığı dünyamızda, bu kadar yoğun bir insan trafiğine sahip olan internet tabii olarak aynı zamanda gözardı edilemez ticari bir pazardır da. İşte bu pazarda ticaret yapmanın adı: e-ticaret’tir. Gelin görüşelim bu pazarda size de yer açalım.